loading...

Friday, July 5, 2013

HAMBA YG HINA PENUH DOSA

Setiap hembusan dingin menyerap
Mengalir ke seluruh perjalanan darah
Aku terpaku memikirkan takdir
Ketentuan yang tidak boleh diubah

Oh Tuhan
Aku hanyalah hamba-Mu yang lemah
Penuh dosa dan alpa
Apakah ada kemaafan bagiku?

Setiap liku penjuru hidup
Kupenuhi dengan dosa-dosa
Mampukah Kau memaafkanku?

Apabila senja kian merebut malam
Aku menanti azan berkumandang
Menggoncang gegendang telinga ini
Agar aku dapat segera menghadap-Mu
Memohon ampun atas nistaku

Sanubari itu memeluk erat nafsu
Saling berkait antara satu
Berbisik meluahkan nafsu
Yang mungkin aku turuti

Di mana kealpaanku berakhir nanti
Hanya menunggu takdir dari-Mu
Saat nadiku berdetik kencang
Aku pohon pada-Mu
Ampunilah aku...

Oh Tuhan
Aku hanyalah hamba-Mu yang biasa
Banyak sekali melakukan dosa
Aku menyedari kelalaianku
Dosa itu hanyalah mahkota palsu

loading...

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon